Selecteer een pagina

Nederlanders kopen voor 30 miljard online

Een leuk artikel op De Nederlandse consument heeft vorig jaar online ruim 30 miljard besteed, dat is zestien procent meer dan in 2020. Er zijn 373 miljoen aankopen gedaan, een groei van dertien procent vergeleken met een jaar daarvoor. Online aankopen zijn daarmee goed voor bijna een derde van alle aankopen.

Dit blijkt uit de nieuwst Thuiswinkel Markt Monitor,  een onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Voor de uitbraak van Covid-19 groeide de online bestedingen met een paar procent per jaar. In 2021 steeg de groei van de bestedingen naar zestien procent. Bij het aantal aankopen was een vergelijk patroon te zien: sterke stijging in de laatste twee jaren. Nu de coronamaatregelen nagenoeg zijn verdwenen, verwacht Thuiswinkel.org dat de forse groeicijfers verleden tijd zijn, maar dat consumenten wel online blijven winkelen.

Versoepeling
In 2021 daalde de omzet in de branches doehetzelf/tuin, verzekeringen en sport. Een verklaring hiervoor is dat bij de eerste lockdown in 2020 consumenten massaal producten kochten om het huis op te knappen en om thuis te kunnen sporten. Hierdoor was er in 2021 minder vraag naar deze producten.
Sinds de versoepelingen van de maatregelen hebben consumenten behoefte om naar buiten te gaan, wat te zien is aan de sterk gestegen bestedingen aan pakketreizen (+42 procent), losse vliegtickets en accommodatie (+33 procent) en tickets voor attracties en evenementen (+32 procent)

Niet bezorgd
Juridische dienstverlener ARAG merkt op een andere manier dat Nederlanders meer online winkelen. Het aantal verzekerden dat belt over problemen met een online aankoop is flink gestegen. Uit eigen onderzoek blijkt dat een kwart van de consumenten wel eens geld heeft verloren door problemen met een online aankoop. Acht van de tien keer ging het om een aankoop onder de honderd euro. Zulke aankopen vallen vaak niet onder de dekking van de rechtsbijstandsverzekering.
ARAG verwijst deze gedupeerden door naar nietbezorgd.nl. Deze organisatie probeert geld terug te krijgen als een pakketje niet geleverd is. Nietbezorgd.nl werkt op ‘no cure no pay’ basis. Als de klant geen geld terugkrijgt, hoeft de klant niet te betalen. Is er wel succes dan betaalt de klant twintig procent van het aankoopbedrag.

PlusOnline

 

U betaalt alléén als wij uw geld terughalen!

Onze gehele dienst is  no-cure, no-pay

Halen wij uw aankoopbedrag terug? Dan krijgt u 80% en wij 20%. Lukt het ons niet? Dan betaalt u niets.

Zie hier een rekenvoorbeeld

U heeft voor €40,- besteld bij  een webshop maar uw bestelling niet ontvangen. Bij succesvolle incasso krijgt u dan €32,- teruggestort op uw rekening. NietBezorgd houdt 20% en dus €8,-. Lukt het ons niet, betaalt u dus ook niets. Dat is onze garantie.

NietBezorgd draagt bovendien alle risico’s van eventuele gerechtelijke kosten. Wij kunnen dat risico namelijk dragen met onze effectieve aanpak.

Zo zorgen wij voor rechtvaardigheid!

Onze missie: rechtvaardigheid

Wij pakken onrecht aan!

Tienduizenden mensen geven het op als een webshop niet levert of niet terugbetaalt. Zij voelen zich hierdoor machteloos en boos.

Wij bieden dé oplossing met onze unieke no-cure, no-pay aanpak zónder verborgen kosten!

Zo brengen wij rechtvaardigheid voor iedereen zonder hoge advocatenkosten.

Nieuws

Onderstaande webshops vallen op omdat zij veel klachten over retourproblemen of leverproblemen krijgen van consumenten. NietBezorgd.nl is vaak de enige manier om uw recht (geld terug of retour kunnen sturen) te krijgen! Lees ook ander nieuws gerelateerd aan webshops.