“U heeft iets gekocht op een webshop en u wilt het product retour sturen. Het is belangrijk dat u uw rechten kent. Online vindt u hier veel informatie over uw rechten als consument en wat u kunt doen. In veel gevallen bent u hiermee geholpen en anders kunt u NietBezorgd.nl inschakelen. Wij krijgen dagelijks meldingen van benadeelde consumenten waarbij webshops zich niet aan de wet houden. Met NietBezorgd lost u uw probleem daadwerkelijk op. Wij pakken namelijk door met een incassoprocedure richting de webshop en mogelijk een gerechtelijke procedure. Zo krijgt u uw geld terug en geven wij een stevig signaal aan de webshop. Wij werken geheel no-cure, no-pay.
Wanneer heb ik geen retourrecht?
Natuurlijk zijn er uitzonderingen op de bedenktijd van 14 dagen voor online aankopen. Hieronder staan enkele voorbeelden van producten en diensten waarvoor de bedenktijd niet geldt:
- Producten met een beperkte houdbaarheid hebben. Denk aan voedsel en bloemen.
- Producten die niet worden geretourneerd om hygiëne, zoals ondergoed, panties, sokken maar bijvoorbeeld ook make-up, tandenborstels of scheerapparaten. Het is hierbij belangrijk dat de verpakking (verzegeling) dan verbroken moet zijn.
- Digitaal producten, bijvoorbeeld van cd’s of games. Het is hierbij belangrijk dat de verpakking (verzegeling) dan verbroken moet zijn.
- Producten op maat zoals gepersonaliseerde sieraden, op maat gemaakte meubels, print-on-demand van eigen foto’s.
- Tijdschriften of kranten (zonder abonnement).
- Iets dat u niet online heeft gekocht
- Iets dat na levering vermengd wordt met iets anders. Bijvoorbeeld als u zand or aarde laat storten in uw tuin of laat verf in een speciale (niet standaard) kleur laat vermengen.
- Iets dat wordt gehuurd voor een bepaalde periode, zoals een camper, fiets, vakantiehuis, hotelkamer of een huurauto.
- Tickets voor een bepaalde datum of een bepaald tijdstip, bijvoorbeeld een toegangskaartje voor een concert.
- Als u iemand wilt inhuren op een bepaalde datum, zoals een artiest, cateraar of een verhuizer.
- Als u iemand inhuurt voor een spoedreparatie zoals een ernstige lekkage of verstopping.
- Een product waarvan de prijs varieert op de financiële markt. Denk hierbij aan edelmetalen zoals goud en zilver of aandelen.
- Producten gekocht op een markt. Deze zijn immers niet online gekocht.
- Producten onder de 50 euro via huis-aan-huisverkoop, verkoop op straat, verkoopdemonstraties of verkoopparty’s (denk aan tupperware).
- Pakketreizen.
- Woningen.
- Deelname aan loterijen en andere gokspellen.
- De aankoop bij particulieren via online marktplaatsen.
- B2B tenzij er sprake is van contractbreuk bij bijvoorbeeld non-conformiteit.
Let op: bij een aantal van deze uitzonderingen gelden specifieke voorwaarden. Bijvoorbeeld, als je een digitaal product downloadt waarvoor je hebt verklaard af te zien van de bedenktijd, moet de verkoper dit wel bevestigen voordat je het product downloadt. Als je een product koopt via een openbare veiling, geldt er geen bedenktijd, maar als je het product koopt via een internetveiling, geldt er wel een bedenktijd van 14 dagen. Als je een dienst afsluit voor een langere periode, zoals een mobiel abonnement, kun je ervoor kiezen om de dienst tijdens de bedenktijd te laten ingaan. Houd er wel rekening mee dat als je de dienst tijdens de bedenktijd hebt gebruikt, de verkoper je kan laten betalen voor de periode dat je van de dienst gebruik hebt gemaakt. Dit moet wel van tevoren worden gemeld.
Wij krijgen dagelijks meldingen van benadeelde consumenten waarbij webshops zich niet aan de wet houden. Een voorbeeld daarvan is dat webshops onterecht een retouradres in China hanteren terwijl dit niet mag. Met NietBezorgd lost u uw probleem daadwerkelijk op. Wij pakken namelijk door met een incassoprocedure richting de webshop en mogelijk een gerechtelijke procedure. Zo krijgt u uw geld terug en geven wij een stevig signaal aan de webshop. Wij werken geheel no-cure, no-pay.
U betaalt alléén als wij uw geld terughalen!
Onze gehele dienst is no-cure, no-pay
Halen wij uw aankoopbedrag terug? Dan krijgt u 80% en wij 20%. Lukt het ons niet? Dan betaalt u niets.
Zie hier een rekenvoorbeeld
U heeft voor €40,- besteld bij een webshop maar uw bestelling niet ontvangen. Bij succesvolle incasso krijgt u dan €32,- teruggestort op uw rekening. NietBezorgd houdt 20% en dus €8,-. Lukt het ons niet, betaalt u dus ook niets. Dat is onze garantie.
NietBezorgd draagt bovendien alle risico’s van eventuele gerechtelijke kosten. Wij kunnen dat risico namelijk dragen met onze effectieve aanpak.
Zo zorgen wij voor rechtvaardigheid!
Onze missie: rechtvaardigheid
Wij pakken onrecht aan!
Tienduizenden mensen geven het op als een webshop niet levert of niet terugbetaalt. Zij voelen zich hierdoor machteloos en boos.
Wij bieden dé oplossing met onze unieke no-cure, no-pay aanpak zónder verborgen kosten!
Zo brengen wij rechtvaardigheid voor iedereen zonder hoge advocatenkosten.