Selecteer een pagina

Mag een webshop een retouradres in China hanteren?

Webwinkels die gebruik maken van dropshipping en een retouradres in het buitenland, zoals China, opgeven, veroorzaken vaak problemen voor consumenten. Het retourneren van producten is vaak duur en soms zelfs vrijwel onmogelijk. Veelal is het niet duidelijk aangegeven dat de webshop een Chinees retouradres hanteert. Dit moet wel, anders is het niet rechstgeldig. Wij hanteren dat dit duidelijk is als dit staat bij de prijs en koopknop. Echter zien wij deze informatie vaak verstopt en verhuld op de retourpagina of algemene voorwaarden of veelgestelde vragen waarbij ergens onderin de pagina zoiets staat:

2. Stuur de goederen naar het volgende adres:

Naam: Yunling Warehouse

Nummer: +15999546596

Adres: F, Kang Zhong Building, No.2 Commercial Second Street, Niushan Zhong Wu Wei, Dongcheng Street, Dongguan city, Guangdong Province (turn left to the second floor of elevator when entering the industrial zone)

Wij zien in de praktijk dat veel geretourneerde producten ook NIET aankomen omdat dergelijke adressen incorrect zijn opgegeven.

Grootschalig probleem

Uit een onderzoek van meer dan 1000 consumenten van blijkt dat van de mensen die weleens bestellen uit China, 85 procent de producten niet altijd retourneert als zij niet tevreden zijn. Meer dan de helft geeft zelfs aan de bestelling nooit te retourneren. De houding is vaak:

Als het om een klein bedrag gaat, vind ik het de moeite en rompslomp niet waard.

Wij zien dit probleem vaak. De retourneerkosten voor retourneren naar China liggen rond de 20 euro.

Wanneer mag een webshop geen Chinees adres hanteren?

Wij zien vaak dat webshops aan consumenten een retouradres naar China hanteren terwijl er geen sprake van een reguliere retoursituatie is. Als u bijvoorbeeld een product heeft gekocht wat niet voldoet aan de specificaties heet dan een non-conform product. Dit kan het geval zijn als uw product de verkeerde kleur, stof, model, maat, kwaliteit, merk of andere afwijkingen vertoont ten opzichte van het geadverteerde product. Ook kan het zijn dat het product ondeugdelijk is, kapot of beschadigd. De consument is dan niet verantwoordelijk voor de retourkosten. U heeft immers een verkeerd product ontvangen en dat is de verantwoordelijkheid van de webshop!

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn (helaas) twee verschillende dingen. Met NietBezorgd lost u uw probleem daadwerkelijk op. Wij pakken namelijk door met een incassoprocedure richting de webshop en mogelijk een gerechtelijke procedure. Zo krijgt u uw geld terug en geven wij een stevig signaal aan de webshop.

> Meld direct uw zaak

U betaalt alléén als wij uw geld terughalen!

Onze gehele dienst is  no-cure, no-pay

Halen wij uw aankoopbedrag terug? Dan krijgt u 80% en wij 20%. Lukt het ons niet? Dan betaalt u niets.

Zie hier een rekenvoorbeeld

U heeft voor €40,- besteld bij  een webshop maar uw bestelling niet ontvangen. Bij succesvolle incasso krijgt u dan €32,- teruggestort op uw rekening. NietBezorgd houdt 20% en dus €8,-. Lukt het ons niet, betaalt u dus ook niets. Dat is onze garantie.

NietBezorgd draagt bovendien alle risico’s van eventuele gerechtelijke kosten. Wij kunnen dat risico namelijk dragen met onze effectieve aanpak.

Zo zorgen wij voor rechtvaardigheid!

Onze missie: rechtvaardigheid

Wij pakken onrecht aan!

Tienduizenden mensen geven het op als een webshop niet levert of niet terugbetaalt. Zij voelen zich hierdoor machteloos en boos.

Wij bieden dé oplossing met onze unieke no-cure, no-pay aanpak zónder verborgen kosten!

Zo brengen wij rechtvaardigheid voor iedereen zonder hoge advocatenkosten.