Selecteer een pagina

Help! Ik kan mijn bestelling niet retourneren bij een webwinkel en krijg mijn geld niet terug. Wat nu?

“U heeft iets gekocht op een webshop en u wilt het product retour sturen. Het is belangrijk dat u uw rechten kent. Online vindt u hier veel informatie over uw rechten als consument en wat u kunt doen. In veel gevallen bent u hiermee geholpen.”

Er is alleen één probleem… wat als de webwinkel u negeert, niet bereikbaar is of u tegenwerkt. Wat doet u dan?

Met NietBezorgd lost u uw probleem daadwerkelijk op. Wij pakken namelijk door met een incassoprocedure richting de webshop en mogelijk een gerechtelijke procedure. Zo krijgt u uw geld terug en geven wij een stevig signaal aan de webshop. Wij werken geheel no-cure, no-pay.

> Meld direct uw zaak

Ken uw rechten bij online aankopen retourneren

Wanneer u een product koopt bij een webwinkel en het blijkt niet aan uw verwachtingen te voldoen, heeft u als consument het recht om het product te retourneren en het aankoopbedrag terug te ontvangen. Dit recht heeft u ook als het product kapot of incompleet is. Dan is er namelijke sprake van een ondeugdelijk product of een non-conform product. Dit is uw retourrecht bij een online aankoop. Dit recht vervalt binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Sommige webshops geven een langere bedenktermijn van bijvoorbeeld 30 dagen. Dan geldt die termijn. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop. Er zijn ook enkele uitzonderingen.

Wat kun je doen, als je wilt retourneren binnen de bedenktijd?

Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop. Wij zien dat webshops soms drempels opwerpen voor uw retourrecht zoals het aanbieden van kortingen, retouradres in het buitenland hanteren of een deel terugbetalen.

  • Laat de webwinkel weten dat u het product terug wilt sturen, het liefst schriftelijk via e-mail of brief, binnen 14 dagen na aankoop. Bewaar de correspondentie goed als bewijs. Gebruik hiervoor het modelformulier herroeping. Webshops zijn wettelijk verplicht om dit formulier op de website te plaatsen maar niet alle webwinkels doen dit. U kunt dan ook, bij voorkeur, een e-mail schrijven, waarin u aangeeft te willen retourneren. Gebruik hiervoor een voorbeeldbrief van de acm.
  • Volg altijd de retourprocedure van de webshop tenzij deze onwettelijk is. Geeft de webshop u geen retouradres? Zoek dan niet zelf een retouradres op. Dit kan fout zijn waardoor uw pakket niet aankomt.
  • Stuur per mail verzendbewijs naar de webshop. Bewaar het verzendbewijs van de retourzending als bewijs dat u het product hebt teruggestuurd. De retourkosten zijn in de meeste gevallen voor de consument tenzij de verkoper gratis retourneren hanteert.De webshop mag wachten met terugbetalen totdat hij het product terug heeft of je hebt bewijs geleverd dat je het product hebt teruggestuurd. Als de webwinkel het bedrag niet terugbetaalt, stuur dan een betalingsherinnering en geef aan dat u het bedrag per direct terug wilt. Als er na de gestelde termijn nog geen betaling is ontvangen, kunt u NietBezorgd.nl inschakelen om uw geld alsnog te ontvangen.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn (helaas) twee verschillende dingen. Met NietBezorgd lost u uw probleem daadwerkelijk op. Wij pakken namelijk door met een incassoprocedure richting de webshop en mogelijk een gerechtelijke procedure. Zo krijgt u uw geld terug en geven wij een stevig signaal aan de webshop. Wij werken geheel no-cure, no-pay.

      U betaalt alléén als wij uw geld terughalen!

      Onze gehele dienst is  no-cure, no-pay

      Halen wij uw aankoopbedrag terug? Dan krijgt u 80% en wij 20%. Lukt het ons niet? Dan betaalt u niets.

      Zie hier een rekenvoorbeeld

      U heeft voor €40,- besteld bij  een webshop maar uw bestelling niet ontvangen. Bij succesvolle incasso krijgt u dan €32,- teruggestort op uw rekening. NietBezorgd houdt 20% en dus €8,-. Lukt het ons niet, betaalt u dus ook niets. Dat is onze garantie.

      NietBezorgd draagt bovendien alle risico’s van eventuele gerechtelijke kosten. Wij kunnen dat risico namelijk dragen met onze effectieve aanpak.

      Zo zorgen wij voor rechtvaardigheid!

      Onze missie: rechtvaardigheid

      Wij pakken onrecht aan!

      Tienduizenden mensen geven het op als een webshop niet levert of niet terugbetaalt. Zij voelen zich hierdoor machteloos en boos.

      Wij bieden dé oplossing met onze unieke no-cure, no-pay aanpak zónder verborgen kosten!

      Zo brengen wij rechtvaardigheid voor iedereen zonder hoge advocatenkosten.