Op 6 mei kopt de Telegraaf met een artikel over de omvang en groeiende probleem van malafide webshops. Gijs van der Linden van het LMIO beschrijft dat er in januari dit jaar al meer dan 2000 aangiftes zijn gedaan.
Gijs merkt op “de websites zien er over het algemeen professioneel uit en er wordt vaak gebruiktgemaakt van iDeal”.
De politie geeft voorts aan internationale samenwerking te zoeken.
Niet in het artikel maar wel indicatief voor het probleem zijn de cijfers van het CBS die deze schade op 238 miljoen euro in 2022 schatten.
Hoe lost u een dergelijk conflict op? Probeer het eerst zelf en als u fraude vermoedt doet u aangifte bij de politie of melding van een misleidende handelspraktijk bij de acm. Er zijn verschillende verwijzgingsportalen waarmee u bij deze instanties terecht kan komen voor voorbeeldbrieven en meldingsformulieren.
Parallel hieraan meldt u zich bij NietBezorgd.nl als succesvolle oplossing via het civiel recht. Uiteraard geheel no-cure, no-pay, zónder verborgen kosten.
U betaalt alléén als wij uw geld terughalen!
Onze gehele dienst is no-cure, no-pay
Halen wij uw aankoopbedrag terug? Dan krijgt u 80% en wij 20%. Lukt het ons niet? Dan betaalt u niets.
Zie hier een rekenvoorbeeld
U heeft voor €40,- besteld bij een webshop maar uw bestelling niet ontvangen. Bij succesvolle incasso krijgt u dan €32,- teruggestort op uw rekening. NietBezorgd houdt 20% en dus €8,-. Lukt het ons niet, betaalt u dus ook niets. Dat is onze garantie.
NietBezorgd draagt bovendien alle risico’s van eventuele gerechtelijke kosten. Wij kunnen dat risico namelijk dragen met onze effectieve aanpak.
Zo zorgen wij voor rechtvaardigheid!
Onze missie: rechtvaardigheid
Wij pakken onrecht aan!
Tienduizenden mensen geven het op als een webshop niet levert of niet terugbetaalt. Zij voelen zich hierdoor machteloos en boos.
Wij bieden dé oplossing met onze unieke no-cure, no-pay aanpak zónder verborgen kosten!
Zo brengen wij rechtvaardigheid voor iedereen zonder hoge advocatenkosten.